Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy tor i perony na linii 22

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
26-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Kończą się prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Wyższy komfort obsługi podróżnych to efekt rewitalizacji linii 22 na odcinku między Radzicami a Wolanowem. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich prac pociągi na tej trasie pojadą szybciej, tj. z prędkością 120 km/h. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestycja za ok. 140 mln zł jest realizowana z budżetu państwa.

Mieszkańcy powiatów: opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego oraz podróżni odwiedzający te regiony wygodniej wsiadają z peronów na 3 przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski oraz stacji Przysucha. Na kolejnych 3 przystankach (Skrzynno, Wieniawa i Podbór) oraz 2 stacjach (Drzewica i Wolanów) prowadzone są prace wykończeniowe.

Na wszystkich przystankach i stacjach znajdują się nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowano energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach oddanych do użytku stoją nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.

Pociągi przyspieszą

Poprawa komfortu podróży to element rewitalizacji linii kolejowej 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny, ważnej trasy łączącej województwa: łódzkie i mazowieckie. Oprócz peronów PLK remontują tor, sieć trakcyjną i przebudowują przejazdy kolejowo-drogowe. Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km między Radzicami w województwie łódzkim a Wolanowem k. Radomia w województwie mazowieckim. Tor, na którym są wykonywane roboty, przed rozpoczęciem prac umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze.

W ramach prowadzonego zadania zwiększane jest bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce zostanie wyposażony w sygnalizację świetlną. Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących miejscowych ograniczeń prędkości.

Stopniowa poprawa parametrów

Inwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km.

Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku został wymieniony tor na odcinku Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice. W roku 2023 most nad Pilicą w Tomaszowie zyskał też nowe przęsła.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Od grudnia 140 km/h z Chorzowa przez Bytom do Nakła

Infrastruktura

Kaliska KD: Powiat dofinansowuje remont torów, ale nie przewozy

Pasażer

Zobacz również:

PKP PLK na półmetku modernizacji LK22 Radom – Tomaszów Maz.

Infrastruktura

PKP PLK na półmetku modernizacji LK22 Radom – Tomaszów Maz.

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2025

Łódzkie: Nieco szybciej z Tomaszowa do Drzewicy

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Od grudnia 140 km/h z Chorzowa przez Bytom do Nakła

Infrastruktura

Kaliska KD: Powiat dofinansowuje remont torów, ale nie przewozy

Pasażer

Zobacz również:

PKP PLK na półmetku modernizacji LK22 Radom – Tomaszów Maz.

Infrastruktura

PKP PLK na półmetku modernizacji LK22 Radom – Tomaszów Maz.

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2025

Łódzkie: Nieco szybciej z Tomaszowa do Drzewicy

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij