Kończą się prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Wyższy komfort obsługi podróżnych to efekt rewitalizacji linii 22 na odcinku między Radzicami a Wolanowem. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich prac pociągi na tej trasie pojadą szybciej, tj. z prędkością 120 km/h. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestycja za ok. 140 mln zł jest realizowana z budżetu państwa.
Mieszkańcy powiatów: opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego oraz podróżni odwiedzający te regiony
wygodniej wsiadają z peronów na 3 przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski oraz stacji Przysucha. Na kolejnych 3 przystankach (Skrzynno, Wieniawa i Podbór) oraz 2 stacjach (Drzewica i Wolanów) prowadzone są prace wykończeniowe.
Na wszystkich przystankach i stacjach znajdują się nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowano energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach oddanych do użytku stoją nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.
Pociągi przyspieszą
Poprawa komfortu podróży to element
rewitalizacji linii kolejowej 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny, ważnej trasy łączącej województwa: łódzkie i mazowieckie. Oprócz peronów PLK remontują tor, sieć trakcyjną i przebudowują przejazdy kolejowo-drogowe. Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km między Radzicami w województwie łódzkim a Wolanowem k. Radomia w województwie mazowieckim. Tor, na którym są wykonywane roboty, przed rozpoczęciem prac umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze.
W ramach prowadzonego zadania zwiększane jest bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce zostanie wyposażony w sygnalizację świetlną. Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących miejscowych ograniczeń prędkości.
Stopniowa poprawa parametrówInwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km.
Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono
wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku został wymieniony tor na odcinku
Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice. W roku 2023
most nad Pilicą w Tomaszowie zyskał też nowe przęsła.